duminică, 25 martie 2012

Prajitura cu pere rasturnata



    Prajitura aceasta, m-a cucerit de cand am vazut-o  prima data.Am adus foarte mici modificari la ea, am folosit prune uscate in loc de mure:),dar a fost la fel de delicioasa!!!! Sursa retetei este minunata carte "Bunatati la cuptor" de la Reader's Digest.


  Ingrediente:
3 pere coapte
150 prune uscate
150g zahar
1 lingurita lamaie
120g unt moale
1 praf de sare
2 oua
180g faina
1 lingurita praf de copt
1-2 linguri lapte
unt pentru forma

     Se  curata perele, se taie in jumatati si li se taie cotorul. Eu am inlocuit murele din reteta originala cu prunele uscate. Se unge forma cu unt.
    Se topesc intr-o tigaie cu fundul gros, 50g zahar cu zeama de la lamaie, la foc mic, pana cand se caramelizeaza zaharul. Se toarna in forma.
    Se aseaza perele cu partea sectionata in jos peste stratul de caramel, iar prunele le aranjam printre pere. Untul se freaca cu restul de zahar si sarea pana devine o crema de culoare deschisa. Se adauga ouale pe rand.                            Se cern deasupra faina si praful de copt si se amesteca. Se adauga laptele pana cand se desprinde greu de pe lingura.  




 Se aseaza aluatul peste forma si se netezeste. Se coace timp de 50-60 min. in cuptorul incins la 180 grade. 
Se scoate prajitura de la cuptor si se lasa sa se raceasca in forma 10 min., dupa care se rastoarna pe un platou si se serveste pe cat posibil calda. Se mai poate servi  si cu frisca.

Pofta buna!!!!!
    

23 de comentarii:

  1. Mmmm... ce pofta mi-ai facut...
    Si ptr ca sunt la dieta... mai beau o gura de apa cu gandul la prajiturica ta..
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona, eu sincer as risca pentru o feliuta mica,mica:)!!Dieta, bat-o norocul....mai poate face cate o pauza:))))Oricum,multumesc:X

      Ștergere
  2. Ce-mi place felia aceea de para translucida.Apetisant,nu gluma.Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer Mihaela, nu m-am putut abtine si a trebuit sa postez ca si poza principala, cu toate ca nu tare apare ca si o feliuta de prajitura:)Pupici:X

      Ștergere
  3. Foarte buna! A mai ramas o feliuta? Una mica?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru tine oricand, draga mea:)!!!Chiar una mai marisoara!Pupici:X

      Ștergere
  4. Al meu adora perele, asa ca am s-o incerc cu siguranta.Tie ti-a iesit superba.
    Te pup cu drag si-ti doresc seara faina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer, ti-o recomand cu caldura:)!!!!Are o aroma parca desprinsa din basme.....:))O seara faina si tie!

      Ștergere
  5. Si noua ne plac perele,cu siguranta e delicioasa!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa parerea mea,e...magnifica,prin combinatia de caramel+prune uscate+pere= deliciu total:)!!!!Pupici:X

      Ștergere
  6. Cred ca e delicioasa, arata foarte bine!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bunatate... Mi-am bagat ochii, direct intr-o para caramelata... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti tare simpatica, Daniela:)))!!!!Pupici:X!

      Ștergere
  8. Tare bine arata si tare delicioasa trebuie sa fie. pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Cum stralucesc perele alea in soare...chihlimbar, nu alta! Apetisant rau de tot!!! puup

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi plac rasturnatele cu fructe!
    Se pare ca numai de la mine nu pot ajunge la direct la blogg-ul tau.Asa vad ca merge!

    RăspundețiȘtergere